måndag 31 maj 2010

the bröllop!!


I lördags blev familjen B en enad familjen B :-)
Fru B blev fru B-B :-)

Älsklingen och jag var brudgummens entourage under dagen och hämtade tårta, blommor, skor, alkohol, inhandlade morgongåva till bruden m.m.
Hade inte sett bruden bli färdig, men har ju varit med och köpt klänningen, satt fast hår och naglar, tittat på bilder på frisyrer, sett de underbara skorna.. Visste att hon skulle bli en vacker brud. Ändå var jag oförberedd!!
När hon kom runt hörnet på kyrkan blev jag alldeles tårögd!

För att inte tala om när vi satt i kyrkbänkarna, kyrkklockorna började ringa, orgeln spelade de första tonerna till "here comes the bride", dörrarna öppnades...
Tur det finns vattenfast mascara!! :-)

Bröllopet var fantastiskt!
Festen efteråt var fantastiskt!!
Nytt tack till den vattenfast mascaran när brudens far och brudgummens mor höll sina tal.
Det var kärlek i luften, och vi tänkte lite nostalgiskt tillbaka till vårt bröllop för exakt ett år sedan. :-)

Äntligen fick vi veta vart bröllopsresan skulle bära av - Kalibrien i södra Italien.. Var det nu på stövelns tå eller häl? Trots fullpäckad fakta om både resmålet och landet så minns jag inte riktigt.. ;-)

Avslutar med att citera Göran i filmen "sommaren med Göran" som verkligen passar på herr och fru B:
Ni är en matchning gjord i himlen och nu får ni vara tillsammans tills ni kommer dit."

1 kommentar:

  1. Massa hjärtan och pussar till dig min UNDERBARA älskade ANNA!!!! Mitt hjärta svämmar över av kärlek! Och till din fantastiska man oxå så klart! Ni är helt enkelt bara så där bäst :)!

    SvaraRadera