tisdag 11 maj 2010

morgonsnabbis

Godmorgon!
Länge sedan jag hade en liten stund över att sitta såhär på morgonen och dricka mitt kaffe och skriva en liten rad i bloggen. Hann t.o.m få ett litet foto över dagens outfit:
Äntligen, efter att ha letat igenom hela övervåningen efter min jeanskjol. Provade den innan kalaset i lördags och nu när jag skulle ta på mig den så var den puts väck.. Men hittade den till slut i en ikeakasse med rena kläder. Kanske en pik att jag skulle vara duktigare på att lägga in tvätten i garderoben???
Sen är det tröjan med bautaärmarna från bubbleroom som jag blev så kär i, vitt linne och vita leggings (som inte syns på bilden)

Idag ska jag få min "dom".
Sista mötet med syo för att visa att jag är klar med arbetena som ska lämnas in denna veckan. En jäkla cirkus den där läraren lyckades dra igång. När jag var på möte sist så visade det ju sig dessutom att det inte alls fanns registrerat att jag var struken ur någon kurs.. Jag ska inte säga vad jag tycker om den där människan till lärare, för det kan tydligen vara straffbart (har jag lärt mig på hennes kurs), men en ledtråd finns i ett tidigare inlägg här på bloggen ;-)

Igår gjorde jag något ovanligt. Satt i 1,5 timme och pratade i telefon med min tintinkompis.. Vad kul det är att prata på riktigt ibland istället för att bara kommunicera via sms och internet. Tack min vän för att du är så mycket bättre på att använda telefonen till att ringa med än vad jag är.
Förhoppningsvis kommer hon och Pojkvännen P hit på lediga torsdagen. Längtar efter att umgås med dem.

Nu måste jag svepa kaffet och stapla iväg i mina liiite för höga stövlar. Har bestämt mig för att bli lite duktigare på att gå i högklackat. Har även hört att det går att sänka klackar lite, kanske skulle ta en sväng förbi skomakaren.. Älskar ju mina Londonstövlar..

Kram kram därute :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar