måndag 5 maj 2014

Första veckans resultat

Det här är Anna och jag idag. Vi började tappa sugen och insåg att vi behövde få veta om det faktiskt hände något eller om vi bara körde på helt i onödan. Vi var ganska uppgivna igår bägge två och ganska säkra på att vi inte gått ner nånting alls. Så vi bestämde att det kanske kan vara en bra idé att kolla resultaten en gång i veckan, och om det skulle visa sig att vi kämpat på i en vecka och det inte hänt nåt så får vi prova nåt annat.

Så imorse vägde vi oss samtidigt i varsin ände av luren och vågarna visade -3,2 kg för Anna och -3,9 kg för mig. Dessutom hade vi bägge två minskat ca 3 cm i midjemått. Så nu är vi glada och känner att det är värt att fortsätta ett tag till!!!!

Nu hade vi ju ganska lika viktnedgång, men den lilla skillnaden kan ev bero på att Anna varit bortrest nästan hela veckan och "bara" gått promenader medan jag har tränat som vanligt. Veckan som kommer blir tvärtom, Anna är hemma och kan träna som vanligt medan jag är bortrest i London.

Under gårdagen funderade jag ganska mycket på om det är värt det, om vi skulle köra en kortare period mm. Och insåg att det blir inte mindre jobbigt för det. Den dagen som är idag är precis lika jobbig oavsett hur lång tid det är kvar. Och den tiden man har bakom sig är inte jobbig alls, oavsett om det är en dag eller en vecka eller en månad. Den dagen man börjar äta igen så gör det ingen som helst skillnad hur länge man gått på pulver. Alltså kör vi på som planerat!





2 kommentarer:

  1. Var det jag som tyckte du var snygg i bikinin med volang? Kanske dags att plocka fram den snart?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det var du mamma, men japp, snart kommer den fram iaf :-)

      Radera