fredag 2 maj 2014

Modifast dag 5

Jag har inte så mycket att tillägga från de tidigare dagarna förutom att t.o.m grillchips kändes som att det hade varit riktigt gott att få äta. Till fredagsmyset fick barnen väja bland det snacks som jag tycker är allra minst gott och de valde grillchips och jordnötsringar. Det enda som är mindre gott än det är salta pinnar, men det ville de inte ha..

Och om den hemgjorda pizzan igår verkade god så var det inte lättare med hirsgratängen idag. Jag har inga problem med att laga maten, men jag klarar verkligen inte av att sitta vid bordet och titta på när de andra äter. Så jag satte mig i sovrummet med hörlurar och tittade på Once Upon A Time (tips för er som inte sett den serien). Men man kan ju inte sitta hela fredagsmyset ensam i sovrummet, så fick snällt sitta med när de andra satt med varsin liten skål med snacks och dippade grönsaker..

I övrigt har dagen funkat bra. Jag hade med mig alla tre barnen till gymmet när jag skulle träna cirkel imorse med meningen att de skulle stanna i barnrummet och titta på film, men efter halva passet kom de in i salen och ville titta på. Och de var jätteduktiga så de fick stanna. Först satt de alldeles stilla på en hög stepbrädor, men sedan började de dansa och göra likadana övningar som de stationerna som såg roligast ut. Men de störde ingen och de fick de andra deltagarna på passet att le, så då tyckte jag att det kändes ok att låta dem vara kvar. Efteråt kom det fram folk som talade om hur goa mina barn var, då känner man att de iaf kan uppföra sig bland folk och då har vi ju gjort nånting rätt ;-)

Imorgon är det vårcup för Tias och ridning för Tilda, så fullt upp hela dagen. Och givetvis samtidigt, så vi får dela upp oss och vara med varsit barn, och Indra får hänga med killarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar