måndag 22 mars 2010

Är det för sent att bli emo???

Tänkte neutralisera den oranga skiftningen i håret genom att ta i lite lite lila. (Ett litet trick som alla blondiner kan..) Verkningstiden var 15 minuter, men jag ville ju bara ha den lilla skiftningen så jag kortade tiden rejält.
Vet inte om det berodde på sönderblekt hår eller magisk toning, men här är resultatet av att ha haft i färgen i ca 30 sekunder:


Och apropå rosa, så är Lilla Trollets nya vägg nu färdig!
Bort med de fula fjärilarna!! Blev SÅ mycket bättre med samma färg i hela rummet. Och så fick hon sina dansande prinsessor:

Nu ska jag ner i tvättstugan och sen är det mer skola som gäller.. Ska jämföra Romeo och Julia i original med Romeo och Julia med Leo DiCaprio och Claire Danes. Kul..

Kramar från mig!!

7 kommentarer:

  1. Haha, jag trodde mer att det var tanter som använda lila läggningsväska i sitt silvergråa, permanentade hår, men det är kanske en blondingrej oxå.. Eller, med tanke på resultatet, kanske inte.. =) Det kommer nog att tvättas ur snart. I alla fall kul med lite färg och det ser ju inte det minsta gult ut. =p

    Puss

    SvaraRadera
  2. Nej, eller hur? Man ska inte se det negativa i allt. Jag ville ha bort det oranga i håret. Syns det något orange? Nej!! = totalt lyckat!! :-)

    SvaraRadera
  3. iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! ;-)
    Emo vette fan men fjortis iaf! :-)
    Bättre lycka nästa gång å även för gången där på! =D

    SvaraRadera
  4. Men Martin.. Jag ÄR en fjortis!! Kanske inte på utsidan, men i själ och hjärta!! :-)

    SvaraRadera
  5. AH! Tänkte inte på det... =)

    SvaraRadera
  6. Och nu även på utsidan.. Fattar väl jag det att var för att ditt utseende skulle passa ihop med din personlighet som du färgade håret lila, tror inte ett ögonblick på att det inte var meningen.. ;)

    SvaraRadera
  7. Ajdå Elin, du känner mig alldeles för väl.. Men säg det inte till nån bara.. :-)

    SvaraRadera