tisdag 9 mars 2010

vill måla mer..

Det var riktigt kul att måla Lillskruttens dino. Nu vill jag ha väggmålningar i alla rum. Älsklingen tycker nej!
Men har faktiskt blivit lite kär i schabloner som jag hittat på internet. Den allra snyggaste fanns på hornbach, men det gick varken att sno bilden eller länka till den, så kan inte visa den.
Här till vänster bilder från "make up the wall"..

Önskar ofta att jag hade pengar så att jag kunde göra mitt hem precis som jag ville ha det. Sen hittade jag denna bilden och insåg att det inte handlar lika mycket om pengar som att ha känslan. Här tre billiga lampor från Ikea:
Schabloner behöver ju heller inte bli så dyrt. De målar man ju själv.
Det snyggaste är ju om de är lite diskret och inte sticker ut för mycket och tar över hela rummet:
Måste bara visa en grej till som jag hittade på en blogg:
Lilla Trollets rum är ju kvar att inreda.
Ska lämna tillbaka fjärilstapeterna, det känns inte som om det är hon riktigt.. Hon är ingen fjärilstjej. Hon är en cool prinsessa ända ut i fingerspetsarna. Ingen Disneyprinsessa, mer "Lilla Prinsessan".. Men hon älskar allt som är rosa, allt med glitter och glamour. (Mammas flicka)
 Är lite inne på en väggmålning med en prinsessa som räddar en annan prinsessa från en drake..

Men först ska jag in i duschen och gå på lektion. Sen ska jag hämta barnen på förskolan och få veta vad Lillskrutten tycker om sin dino.
Det är ju vad han tycker som är det viktigaste.. :-)

Kramar från mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar