fredag 5 mars 2010

nästan ett hem..

Nu börjar det snart kännas som ett hem här.. :-)
Igår åkte barnen och jag och tittade på tapeter och färg till deras rum. Lilla Trollet fick äntligen de (av mig) efterlängtade fjärilstapeterna:
Det blir en fondvägg bakom sängen i hennes rum.
Hon vill absolut ha ett rosa rum. "Rosa och blankt" sa hon till Maken!
Lillskrutten valde grön färg till sina väggar, och så har mamman lovat att måla dinosaurier på en av väggarna. Har jättefina bilder på dinoaurier som han hade i sitt gamla rum, återstår bara att se om mamman på fri hand lyckas överföra dessa till en vägg.. Rätt stora ska de vara också..
Får väl göra såna där rutor som man hade i pysselböcker när man var liten, haha :-)

Nä, nu får jag skicka in barnen att hoppa lite på Älsklingen snart så han kommer in i duschen, annars kommer vi allihop för sent till förskola och jobb eftersom vi ska samåka allihop.
Förstår honom, hade mer än gärna krupit ner hos honom och legat där hela dagen :-)

Så skönt att det nästan är helg!
Är så fruktansvärt trött.
Sjukt ont i halsen oxå.
Älsklingen tyckte att jag borde vila, men det känns som om det är lika bra att fortsätta i 110 km/h tills jag är klar här hemma, för jag vet att om jag sätter mig ner så kommer jag inte upp igen..
Och vill absolut bli färdig nu så jag kan koncentrera mig till 100% på skolan. Räcker att försöka hinna både heltidsstudier, jobb och barn. Känns onödigt att lägga till att bo i ett ofärdigt hem och behöva rota igenom kartonger varje gång man ska ha en deo eller en stekspade.

Nu kom Älsklingen förbi på väg ner till duschen, då ska jag svepa mitt kaffe och hjälpa barnen att klä på sig och slita dem från Dora Utforskaren så vi är färdiga när han är klar.

Kramar från mig!!

1 kommentar:

  1. Livspusslet med barn & familj skola & jobb är inte nåt för veklingar ;).

    SvaraRadera