söndag 14 mars 2010

dagen efter melodifestivalen...

Om en liten stund kommer släkten hit och ska fira Lilla Trollet.
Just nu är hon och köper prinsesstårta med sin boppi.. :-)

Igår hade vi en heldag med en av mina äldsta vänner, Madde, och hennes familj. Vi var ute och gungade i det fina vårvädret och våra barn busade med deras lilla M. Sedan bjöds vi på pannkakslasagne. Kanongott!!! Två favoriter i en :-)

Jag har ju skrivit innan och lovordat mina vänner, och Madde är en av de som känner hela mig eller vad man ska säga.. Hon har funnits där även när allt inte var så perfekt som det ofta känns att det är idag. Vi pratade just om det igår, och att det känns väldigt avlägset nu.. Men det är ändå en av byggstenarna i livet som det ser ut nu och det är ju skillnad att ha varit med på hela resan än att få den berättad för sig..
Nu lät det plötsligt väldigt dramatiskt. Ville egentligen bara få fram att jag tycker väldigt mycket om Madde och att hon betyder mycket. Även om vi ses alldeles för sällan..

Som alltid hade vi trevligt tillsammans och det blev en sen kväll med både melodifestival och film, och barnen gav efter för sömnen en efter en. När vi åkte hem med våra sovande barn på bussen bland alla partymänniskor så slogs vi av hur skönt det är att vi är vi!! Vi ska inte ut på krogen och strula, vi ska åka hem med våra underbart gosiga barn och vara familj..
Har vi blivit vuxna på riktigt??

Och, såklart, den stora frågan:
Vann rätt låt???

3 kommentarer:

  1. NEJ fel låt vann! Sverige kommer komma sist...

    SvaraRadera
  2. Ja, det tror jag med..
    Fin låt, men den har inte en chans internationellt.. Som vanligt..

    SvaraRadera
  3. Själv så ser ja inte på skiten men som alla andra år så va de ju självklart FEL låt som vann! Duh! ;-)

    Samma känsla har ja å käringa! Är inte lika roligt längre å gå ut! Been there! Done that!
    Så ja...man har väl blivit liiite vuxnare iaf! ;-)

    SvaraRadera