måndag 8 mars 2010

både bra och dålig söndag..

Ingen bra början på söndagen..
Kl 10 ringde grannen på dörren och berättade att det varit inbrott i garaget och att de slagit sönder vår bil..
Tjoho!!
En bakruta var sönder, de hade tagit en förstärkare som stod i bilen, och brutit upp tanklocket. Idén med garage är kanske inte så bra, har de väl kommit in så kan de ju arbeta ostört.. Under dagen var flera grannar och ringde på och frågade om vi visste vad som hänt vår bil. Gulligt av dem..

Resten av söndagen var dock bättre.
Var på roadtrip med min grupp från religionen.
Vi var och hälsade på mormonerna i Trollhättan. Väldigt intressant upplevelse. Och trevlig!!! När vi åkte därifrån var vi inte helt främmande för att joina mormonkyrkan.. :-)

Igår målade jag även första lagret i Lillskruttens rum.
Gröna väggar har han nu. Jättefint blev det!! Sen ska jag bara lyckas få till den där stora dinoaurien oxå.. :-)

Och eftersom jag målade igår istället för att läsa det sista till provet i medicinsk grundkurs så är jag nu uppe med tuppen. Sitter här med mitt kaffe och ser staden vakna utanför.. :-)
Idag är det myskläder som gäller. Kallt i lägenheten är det, så perfekt med gosig luvtröja med päls.. :-)

Kramar från mig!!


4 kommentarer:

  1. jag vill se bilder! även om det inte är färdigt än, så ta å leta på den där kameran! eller mms med mobilen. ;)

    SvaraRadera
  2. Bilder på krossade fönster och trasiga tanklock? Ska väl kunna fixas fram ;-)

    SvaraRadera
  3. Nä fy faaaan vad jobbigt. Våran bil slog de sönder låset på och bara det är jobbigt tycker jag...

    SvaraRadera
  4. Ja, fy fan..
    Och utan bil i en vecka med.. Man inser hur bekväm man blivit när man kämpar med syskonvagn över snövallar till ena sidan stan och sen halkar till jobbet på andra sidan..

    SvaraRadera