onsdag 3 mars 2010

Sanering!!!!

Jag borde ha tagit före- och efterbilder, för INGEN kommer tro på hur smutsigt det faktiskt varit här.
Jag skojade först när jag använde ordet "sanera", men nu känns det som ett väldigt passande ord..

Andra ord som är lätt till hands att använda är "sanitär olägenhet",eller helt enkelt bara "fy fan vad äckligt.."

Har städat bort oidentifierbara fläckar, försökt bli av med oidentifierbar lukt och hittat (tyvärr alldeles för identifierbara) kroppshår på de mest oväntade ställen..
Plasthandskarna är mina bästa vänner.. :-)

När älsklingen kom in i badrumet på nedervåningen efter att jag använt en hel flaska Cillit Bang därinne och var helt yr i huvudet, så var hans kommentar: "Oj, det är ju ett riktigt fräscht och fint badrum."

Och badrum och kök är fräscha - under all skit.
Alla fläckar på tapeterna framhävs dock mer, men det vore väldigt konstigt om vi inte får omtapetserat här.

Rasten slut, på med plasthandskarna igen.
Kan man inte få göra nåt slags avdrag om man utför hushållsnära tjänster i sitt eget hem?

Kramar från mig!!

4 kommentarer:

  1. Usch och jag som har suttit på eran toalett innan den städades :/...

    Tror inte att du kan få avdrag för att du städar hemma hos dig själv men om du byter och städar hemma hos någon annan och den hos dig så kan man få avdrag för hushållsnära tjänster. Men det är nog ingen som hade velat städa i ditt nya hem misstänker jag... :)

    SvaraRadera
  2. Precis så kände jag om toaletten..
    Fick tänka att man ju gått på massa offentliga toaletter oxå i sitt liv, och hittills har det inte gett mig någon livshotande sjukdom..

    Tänker som med allt annat som gällt denna flytt: "Det kommer en tid när det är klart, och då är det väldigt skönt!" :-)

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR Cillit Bang!! Bang, och smutsen är väck! =) Fast måste hålla med om att det faktiskt luktar rätt starkt, kanske därför det är så effektivt..

    Puss puss

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk dig då hur smutsigt det är om det krävs tre omgångar Cillit Bang och mycket skrubbande...

    Men vad fint och blänkande det är nu, till slut :-)

    SvaraRadera