tisdag 23 mars 2010

reflektioner

Vad tror ni om lite blåa slingor i det lila??

;-)

Nä, det enda jag kan göra nu är att låtsas att det är meningen att jag ska se ut såhär och se glad ut!
Barnen tycker kanske att deras mamma är jättefin?
Var tvungen att ringa mamma och berätta vad jag gjort INNAN jag åker och hämtar barnen, vill inte vara ansvarig för ett eventuellt slaganfall.. Bättre att bre på lite så kanske hon sen tycker att det inte var så farligt. Kanske, men inte troligt..
Nu dröjer det nog ytterligare 15 år innan hon vågar låta mig göra slingor i hennes hår.. :-)

Planerna för den närmsta framtiden har ändrats drastiskt sedan det inte blev någon utbildning. Ska inte säga för mycket, men det finns definitivt en plan B och lite småskissande av en plan C.. :-)
Utbildning finns kvar i bägge planerna..

Måste bara skriva mitt i hela röran av allting, att livet känns så fantastiskt bra!!
Det kanske inte alltid framgår av mina blogginlägg?
 Att flytta är bland det bästa vi gjort. Sitter i gungfåtöljen på balkongen och tänker att jag vill aldrig flytta härifrån. Är inte ens hysterisk över det oranga sovrummet längre.
(Hm.. kanske lite lila toning på väggarna kan hjälpa??)

Barnen skryter jag ju om så ofta, så det har väl inte undgått någon att mina barn är lite finare, lite bättre, lite goare, lite smartare, lite underbarare än alla andras ungar?? ;-)
Min man är såklart också lite bättre än alla andras karlar.. Är fortfarande lika tokkär, längtar fortfarande efter honom när vi är ifrån varann och tycker fortfarande att den bästa känslan i världen är att få somna bredvid honom varje kväll, känna kroppsvärmen och hud mot hud, och att få vakna bredvid honom varje morgon.
Det är lycka!! <3

Ofta när jag känner såhär så brukar jag gå runt och oroa mig för att allt ska krascha. Tänka att man får inte ha det såhär bra, snart måste nåt hemskt hända..
Men nu tänker jag skita i att oroa mig över det. Tänker vara så lycklig jag bara kan och ta skiten när den kommer.. För livet går ju alltid upp och ner. Lika bra att njuta till 100% när man är på topp :-)

Kramar från mig!!

8 kommentarer:

  1. Hur många år har hon "släpat" på gôbben sin? ;-.)

    SvaraRadera
  2. Vill han mena att det skulle vara en övergående fas, det där med kärleken?

    SvaraRadera
  3. Nope! Bara en allmänn fråga egentligen! Vart ihop me min käring i 8år å inte är ja tokkär! Men ja älskar henne! En viss skillnad! ;-)

    SvaraRadera
  4. 3 år är svaret på din fråga..
    Och jag antar att du fattar att jag älskar honom?
    Men det blir en helt annan nivå av kärlek om man samtidigt är fruktansvärt kär, och det är något som inte funnits i mina tidigare förhållanden. Där har den första förälskelsen övergått i att älska och respektera pojkvännen, men inte har jag fortfarande blivit pirrig av en kyss..
    Men det är väl därför jag inte gift mig med dem heller. Om man inte vet ifall det är rätt så är det antagligen inte det. Det tog mig 2 veckor att känna det som om vi känt varandra i flera år, och veta att jag vill gifta mig med den här personen!!

    SvaraRadera
  5. This is it...fast på ett bra sätt! ;-)
    En trygghet som man inte slänger iväg hur som helst. Jag älskar ju henne men än va ja någonsin gjort. En som "står" ut me mig men som antagligen känner samma sak. =D

    SvaraRadera
  6. Precis!! :-)
    Det är därför man står ut med att dela första plats med datorn ibland.. ;-)

    SvaraRadera
  7. Eller så är man smart å skaffar en till dator! Som vi gjorde när de inte gick längre! ;-)

    SvaraRadera
  8. Vi har oxå varsin.. Fast det har vi haft hela tiden, däri ligger inte problemet..
    Men vi behöver ju inte diskutera det här, vi har ju inboxen på facebook. :-)

    SvaraRadera