måndag 8 mars 2010

väggmålning

Lillskruttens väggar är klara.
Kände mig som en riktig konstnär när jag stod där på min pall med olika penslar och burkar och tuber med färger.. :-)
Och så här blev resultatet:
Bredvid den stora dinosaurien sitter det lilla originalet som jag har ritat av. Så jag har inte hittat på hur dinosaurien ska se ut...
Och så en riktigt snygg bild på mig och dinon för att ni ska se storleken på den..
Nu ser väggarna nästan vita ut på bilderna, det är väl blixten som gör det, men de är ljusgröna.
Ni som varit hemma hos oss på Komarken, och som kommer ihåg hur det såg ut där, det är nästan samma färg på väggarna som Lillskrutten hade i sitt rum där..
För er andra så är det... ja, ljusgrönt. Fast inte mintgrönt..

Idag premiärtvättar vi i nya tvättstugan. Lyx med torkrum och slippa hänga tvätt i hela lägenheten. Älsklingen vill köpa en tvättmaskin. Jag tvättar hellre och lägger pengar på en diskmaskin. Men han tycker inte att det är så farligt att diska för hand..
Så egentligen är det ju hur lätt som helst att lösa.
Vi köper både och.. ;-)

5 kommentarer:

  1. Va duktig du är!! Jättefin dinosaurie. Ser fram emot att få se den IRL när jag kommer hem nästa gång, vilket för övrigt blir i april (16-19) när Charlotte och Mike gifter sig.

    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Åh, men det är ju ganska snart ändå.. :-)
    Vad kul!!! Då vill jag boka dig en hel kväll som du får komma och mysa med oss!!!

    SvaraRadera
  3. Vilen läcker dino !! Jordan skulle älska å ha en sån stor bjässe på sin vägg ! Han är ju totalt dinogalen numera ! Kan du inte komma å måla hemma hos oss oxå ? ;)
    Kraam

    SvaraRadera
  4. Jaså, han oxå?
    Det är kanske så med killar i den åldern :-)
    Du kan göra en egen dino.

    Det var faktiskt inte särskilt svårt. Jag hade ju en liten bild som jag ritade av. Satte den bredvid på väggen och bara kopierade den rakt av. Ingen fantasi eller konstnärlig kreativitet..

    SvaraRadera