måndag 22 mars 2010

experiment

I ett försök att bli av med min uppblåsta fisbubbla till mage så ska jag nu prova att äta den beryktade LCHF-kosten. (Low Carbs High Fat.) Det ska tydligen vara avgörande hur mycket fett man äter - ju mer desto bättre effekt. 
Mitt destruktiva jag har bestämt sig för att verkligen dra det till sin spets. Finner en morbid njutning i att äta så (enligt mig) totalt jävla fel!! Steka i massa fett, dricka röd mjölk till maten, grädde i kaffet (något som man nog måste vänja sig vid.. ).. 
Så jag äter inte en enda grönsak, frossar i ren protein och massa fett och bara väntar på hjärtattacken. Har så svårt att se att detta skulle få mig att må BRA!!????!?!?
Men lyssnar man på Annica Dahlqvist så är ju kolhydrater tydligen totalt överskattat som energikälla.. Så jag kanske motbevisar mig själv.. 

Nu ska jag klä mina barn i varma oömma kläder för att åka upp till landet och elda, och se till att de är klara tills mormorn och morfarn kommer och hämtar dem. Själv ska jag plugga plugga plugga alldeles ifred. Inte alls kul, då har jag ju inget att skylla på när jag inte får nåt gjort..
Ska bara avsluta med den här vårbilden från vår balkong igår:  

4 kommentarer:

  1. Helt underbar bild! Jättekul att träffa er igår, synd att det inte blev så länge, hets hets hets..

    Massa pussar och kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, men nästa gång får vi ju en hel dag tillsammans. Det är bara en månad kvar! :-)
    Sen hoppas jag verkligen att vi ska kunna åka och hälsa på dig!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, det skulle va jättekul om ni kunde komma!

    För tillfället lever jag värste lyxliv, kom precis hem från jobbet och äter müsli till middag för andra dagen i rad, det är grejer det.. =/

    Puss puss

    SvaraRadera
  4. åååh müsli.. det finns inte i min värld av feta såser och bacon.. vill du byta?

    SvaraRadera