onsdag 22 december 2010

julgodis med barnen

Imorse kom barnens kusin hit och vi bakade massa julgodis.
Förutom knäck blev det chokladkola och marsipangodis i alla möjliga färger och former. Barnen var jätteduktiga på att göra godis. När vi var klara var jag helt slut och drösade ner i soffan med mitt efterlängtade kaffe. Barnen hade däremot fullt av energi (kanske för att de bara gjorde det roliga och slapp städa efter kaoset). Tjejerna lyckades med att riva ner både halva gardinstången, gardinen och sänghimmeln i Lilla Trollets rum. De skulle bara dansa lite.. Puh!!


Sedan åkte Lillskrutten och jag iväg för att köpa gran på Bauhaus - men de hade inga granar kvar. Vi köpte iaf de allra sista julklapparna. Gick in på coop och plockade på oss fryst fiskgratäng och lite grönsaker, men när vi kom fram till kassorna dumpade vi allting i glassfrysen och åkte hem. Istället blev det pommes frites och prinskorv.. Men det funkar det med..

Nu ska jag verkligen försöka att göra ingenting en stund. Är sjukt dålig på det, men nån gång måste man väl lära sig. Risken är rätt stor att jag somnar dock!

Kramar från mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar