måndag 27 december 2010

känns så avlägset...

Just nu längtar jag otroligt efter det här!!
Sommar, sol, varmt, ljust!!!
Hade med mig kameran en dag på min morgonpromenad och tog lite bilder längs med älven. Tänkte faktiskt att jag skulle ta med mig kameran igen nu under vintern och ta kort på exakt samma plats med snö.
Det är ju vackert med snö, men måste det vara så kallt och bli mörkt så tidigt??


Åkte till familjen B.B idag och skulle åka pulka och sedan fika i solen med ostsmörgås och o´boy.
Men -13 grader var för kallt för att det skulle vara mysigt, och snön var för tjock för Lilla Trollet och Sprallis att gå upp för backen.
 Men Lillskrutten och Bejsan hade kul iaf :-)



Nu har vi tinat lite, fått i oss lite middag och har bänkat oss framför Toy Story 3. Barnen myser under duntäcket och håller sams :-)
Snart är det nyårsafton. Fru B.B, svägerskan och jag ska bli bjudna på trerätters lyxmiddag av våra män. Vår uppgift är att vara snygga och att ta hand om barnen.


Imorgon hoppas jag att mitt nagelpaket ska komma. Och så kommer flickorna från gläntan hit, det ska bli kul :-)

Kramar från mig :-)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar