söndag 26 december 2010

Angående naglar

Det blev så långt att kommentera, så jag skriver ett inlägg istället.

Jag gör gärna naglar, även på dig Malin ;-) Men det är inte som att göra på en salong..
Jag är totalt självlärd, det tar betydligt längre tid för mig att gör naglar än ett proffs och det är lite bökigare. Men resultatet brukar bli bra :-)
Jag köper alla grejer på tradera, men det kostar ändå lite att handla. Jag har räknat ut att det kostar ungefär 15 kronor för en nagel, så därför tar jag 150 kronor för att göra naglar. I priset ingår en kopp kaffe (eller annan valfri dryck om man vill) och ett par timmars otroligt trevligt sällskap (jag).
Om man vill kan jag låta mina barn dansa och sjunga lite fint.. Funderade lite på att ta extra och få älsklingen att dansa också, man han tyckte nog inte det kändes så lockande.. :-)

Det finns människor som tappar naglarna efter tre dagar. Har provat allt på fru B.B, men hennes naglar flyger alltid av. Spelar ingen roll hur hårt de sitter de första dagarna. Även med en annan kompis hände samma sak. Hittills har det inte hänt någon annan, men jag vill bara säga att risken finns..
.

3 kommentarer:

  1. Hej! Anledningen att du inte kom in på min blogg är att jag har raderat den..har tröttnat totalt på att skriva. Fast ångrar det lite när det gäller att skriva kommentarer till andra på bloggar för jag kan ju inte få något svar tillbaks. :) Men du får svara mig här på din blogg eller så får du leta upp mig på facebook (Malin Lindberg). :)
    Du får gärna göra naglar på mig, men får bara vänta in pengar..finns inte så mycket kvar nu efter julen och alla julklappar. :)
    Det låter ju helt underbart att få höra lite barnsång, jag har ju två barn och en bonus-son som kan hjälpa till med både sång och dans! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju dig på fl också..
    Vi kanske kan starta en barnkör? Tyvärr har vår släkt vissa anlag för tondövhet, men om dina barn sjunger aningen högre så kanske det jämnar ut sig? Mina är desto bättre på att dansa :-)

    Nä, januari är väl allmänt den fattigaste månaden på året.. :-p

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera