måndag 21 juni 2010

födelsedag imorgon

.. så trött idag.. sjukt ont i ryggen.. legat på gruset på gården på jobbet och låtsats att det var en spikmatta. Men det hjälpte bara medan jag låg där..
Fattar inte hur jag ska orka jobba tre dagar till innan jag äntligen får mitt sommarlov..

Och på fredag är det midsommar! Hur hände det?
Jag har typ missat när våren kom känns det som.. poff..
Varför går inte hösten och vintern så här fort?
Längtar till midsommar.. Ska bli så härligt att sitta på gräsmattan i solen, med en öl, och prata med alla goa vänner som jag träffar alldeles för sällan.. Vissa dagar bara ska man fira på samma ställe med samma människor. Julafton och midsommarafton är heliga :-)

Nu ska jag krypa till kojs.
Imorgon fyller min älskling år och vi ska sjunga och ge presenter. Fast en present fick han redan i söndags.. Lillskrutten och jag var i stan och shoppade i lördags, och jag var rädd att presenten inte skulle vara hemlig ända fram till imorgon. Lillskrutten ville så gärna säga till sin boppi att vi köpt något som han verkligen önskade sig. Och han skulle bara viska till älsklingens mamma och syster som var här och firade lite igår. När älsklingen fick öppna deras presenter så stod Lillskrutten nästan och studsade för att vi hade en så bra present.. Så till slut fick han ge den..
En klocka :-)
Och imorn blir det mer, men de presenterna var inte riktigt lika spännande, så de är fortfarande hemliga.. :-)

4 kommentarer:

  1. vi hoppade över våren i år och gick direkt från vinter till sommar. fast om det är nån så bra sommar hittills vet jag inte.. =/

    SvaraRadera
  2. ok.. då hänger jag med..
    Du bor på fel sida av landet, här skiner solen från en molnfri himmel..

    SvaraRadera
  3. det påstås att solen faktiskt visat sej även här dom senaste dagarna, men sitter man instängd i ett litet rum utan fönster hela dan spelar det lixom ingen roll vad andra säger.. :(

    SvaraRadera
  4. Du är en sån som bara tror på det du själv ser alltså.. :-)

    SvaraRadera