torsdag 17 juni 2010

Nästa sjukling

Lillskrutten igår: "Det kändes som jag skulle kräkas, men så kom det inget kräks fast jag lutade mig över toaletten och öppnade munnen. Sen blev jag så himla bajsnödig."

Imorse klagade han på att det gjorde så ont i huvudet när han hostade. Han kändes varm, och mycket riktigt stannade termometern på 38,2. Blir inget besök på nya förskolan idag.. :-(
Får se om en mysdag med nalle och favoritfilmen samt lite alvedon gör att han orkar gå med en stund på sommarfesten på mitt jobb i eftermiddag. Det är utomhus och vi behöver ju inte säga till någon att han har feber..
(Det är väl som de säger, de som jobbar på förskola är de värsta föräldrarna... Skomakarens ungar går barfota, och bagarens ungar får inga bullar.. osv..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar