tisdag 15 juni 2010

njuter av mitt rena hem :-)

Älsklingen har precis tagit barnen till förskolan, jag sitter här laddar med kaffe. Snart ska jag ut och mupp-promenera med mina stavar innan det är dags att jobba..
Efter midsommar har jag semester på riktigt :-)

Igår hade vi äntligen besiktning av lägenheten.
Kändes bra att den var så nystädad, eftersom alla sunkiga, äckliga fläckar framträdde desto tydligare.
Jättetrevlig kille som var här, och avundades honom inte hans jobb. Han suckade och sa att han har precis börjat hålla på med besiktningar och han har verkligen fått de värsta lägenheterna. Han sa också att han själv hade aldrig accepterat att det såg ut så om det var han som skulle bo här.
Det råder nog inget tvivel om att vi får nya tapeter i alla rum, det är bara frågan om vem som ska betala. HSB eller den tidigare hyresgästen..

Det kommer bli så fint här!!!
Sen önskar jag mig bara en tv-bänk och en ny soffa..
Att det ska vara så svårt att bara vakna en morgon och vara rik.. :-)
Här är "min" soffa:
"Kansas" från Chilli

Drömma kan man ju alltid.. Tills dess att vi vinner på lotto (som i inte ens spelar på) så klarar i oss med två ärvda skinnfåtöljer med tillhörande fotpallar. Äkta såna som i Vänner som man kan fälla bakåt... :-) Och som TV-bänk funkar det att ha vårt gamla lilla soffbord..
Vi klarar oss och det funkar, det är bara inte snyggt.. Sen beror det ju på hur viktigt man tycker att det är och där är vi tyvärr inte 100% överens.. :-)

Men nu blev det plötsligt stressigt..
Snabbt svepa kalla kaffet och rusa iväg..
Kram kram!!



Och GRATTIS EMMA som i torsdags fick en underbar liten son som fått namnet Ted <3



2 kommentarer:

  1. Gör väl inte saken bättre! men soffan e underbar, har en sådan hemma! =)

    /Viljan kollegan Maria

    SvaraRadera
  2. Då är det iaf ett bra köp, då fortsätter jag att drömma om den..
    Ska idarebefordra informationen till maken också.. :-)

    SvaraRadera