söndag 6 juni 2010

Spenderat en underbar sommarhelg i solen på landet med familjen!
Solat, slappat och grillat såklart!!
Barnen har sprungit runt på gräsmattan, badat i barnpoolen, gungat och fått varsin hängmatta från Thailand mellan björken och lilla altanen.
Älsklingen har bränt sig i solen och tittat på tennis.
Själv har jag placerat mig på en filt med rättskunskapsboken och pluggat på sista stora provet. Bara flyttat mig efter solen.. :-) Borde kanske haft någon form av huvudbonad, precis som jag tjatat på barnen om hela helgen.. Eller varför inte ha ett helt parasoll på huvudet?

I fredags hade jag myskväll med min kära Tintinvän.. <3
Det blev lite senare än planerat för älsklingens lillasyster tog studenten, och middagen och allt drog ut på tiden, men vi lyckades vara vakna nästan hela filmen ändå. Underbara "Jönssonligan och den svarta diamanten". Skrattar redan i förväg åt repliker som kommer komma en halvtimme senare..

Tyvärr hade vi ingen soffa att sitta i eftersom katterna av någon anledning använt den som toalett medan vi varit borta. Vi vände den upp och ner så de inte skulle komma åt den mer och ställde den i ett hörn.
Nästa morgon vaknade Tina av att Lilla Trollet stod och tittade på soffan och sa allvarligt: "Tina, man måste sitta ordentligt i vårans soffa"..
Nu bor soffan på tippen och vi är sofflösa..

Nu är helgen slut och imorgon lämnar jag barnen på förskolan för att inte se dem på en hel vecka..
En vecka som ska ägnas till 100% åt skolan, och sedan storstädning av hela lägenheten från golv till tak. Allt ska skrubbas med nagelborste!!!!!

Kram och god natt!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar