tisdag 13 april 2010

Dagens ros till tjejen som räddade min mobil!!!

Sätter mig på balkongen för att läsa posten i lugn och ro..
Plötsligt halkar mobilen ur mitt knä, ner mellan balkongen och staketet
studsar mot taket på balkongen under (som är utanför Lilla Tollets fönster) och nerpå ett stort tak ännu två våningar längre ner..
PANIK!!!!

Från restaurangen kan man komma ut på taket från andra sidan
Springer ner dit
Stängt!! De har bara lunchöppet på vardagar.
Mer panik
Mobilen kan ju inte ligga där över natten
Springer ner två trappor i trappuppgången
En tjej kommer precis ut från sin lägenhet.
Jag ropar!
"Ursäkta, detta kommer låta jättekonstigt, men har du ett fönster ut mot taket där ute?"

In i tjejens lägenhet.
Visar sig vara längre ner till taket än jag trott.
Får hoppa.
Mobilen har splittats i två delar, men hittar bägge
Tjejen räcker ner en stol
Binder fast ett snöre i stolen innan jag klättrar upp så att vi kan hissa upp stolen genom fönstret sedan.
Mobilen funkar fortfarande!!

Dagens ros till tjejen i lägenheten under som räddade min mobil!!

3 kommentarer:

  1. Har man inget å göra så skaffar man sig, eller vad? ;)

    SvaraRadera
  2. Kan säga att jag hade hellre gjort ingenting.. :-)

    SvaraRadera
  3. And that´s how you bound with your neighbours

    SvaraRadera