torsdag 8 april 2010

en helt vanlig torsdag

Känner mig som en äkta hemmafru som springer här upp och ner i trappan med dammsugaren i högsta hugg..
Om inte dammsugning tillhör en av ens favoritsysslor så skulle jag inte rekommendera att skaffa katt.. Hade glömt bort hur deras hår snirklar sig in överallt..
Igår rollade vi alla Lilla Trollets mjukisdjur och gjorde slut på nästan en hel klädroller. Och vi nös och nös..

Idag har mormorn och morfarn varit här.
Egentligen gjorde vi inte mycket mer än att äta den sliskiga rosasvarta kakan som barnen bakat och borrade upp lite saker i rummen. Poff så knallade älsklingen in genom dörren och det var plötsligt eftermiddag..
Men det är roligt när de kommer till oss för en gångs skull :-)

Barnens rum är så himla fina nu.
Ska lägga ut kort på dem så ni får se..
Nu har barnen lagt sig och snart ska älsklingen åka och träna. Jag sitter här i min älskade korgstol och ska skriva lite mer på ett brev som jag inte lyckats posta ännu.. (förlåt Maria)
Så tänkte att jag lika gärna kan kladda ner några rader till :-)
Ibland blir man bara på pysselhumör..
(Tina, det är stabilo, haha)
Det bästa jag vet är att gå runt i pappersaffärer. Nu finns det ju hela affärer bara för scrapbooking och sånt, jag kan vandra där inne i timmar och känna, lukta och titta på papper, stämplar, pennor, stickers, glitter.. - ah, lycka!!
Och ny penna och en alldeles ny ren skrivbok kommer alltid att vara magiskt för mig :-)

Kramar från mig!!

2 kommentarer:

  1. Hehehehe! Hade ni EN katt sa du? Prova me å ha TVÅ katter + TVÅ hundar!!!! ;-)
    Lika mycke hår igen efter att man har städat...tröstlöst.

    Din beskrivning ang. pappersaffärer lät nästan som en fetisch?! =)

    SvaraRadera
  2. Vi har TVÅ katter!!! :-)

    Ja, en fetisch om man inte lägger någon sexuell värdering i det.. Annars mer av en hobby :-)

    SvaraRadera