tisdag 6 april 2010

fotbollsänka..

Älsklingen på fotboll..
Bara tjej-program på Tv..
Kanske därför Lilla Trollet vägrade somna förrän kl 23..
Eller så var det för att hon och jag slocknade
och sov 2 timmar mitt på dagen..

Lyckades rädda mitt lilltroll från att ta livet av sig förut idag oxå. Hon hade krupit in i en plastsäck och snurrat ihop sig som en liten boll. Som tur var hörde jag prasslet och fick hällt ut henne och talat om hur farligt det var att göra så.. Och Lilla Trollet ville ju inte dö..
Lillskrutten hotar däremot ofta med just det. Att han ska DÖ!! Han vill bara DÖ!! Vi tycker inte om honom, säger han..
Även om jag vet att det är vanligt i den åldern så är det obehagligt när han pratar så.
Idag har vi haft ett jättelångt samtal om att jag ALLTID älskar honom!! Jag kanske inte alltid tycker om allting han gör. Jag tycker inte om när han inte lyssnar på mig. Jag tycker inte om när han gör saker som han vet att han inte får. Men jag tycker ALLTID om HONOM!!!
Jag tror faktiskt att han förstod.. Vi kramades jättelänge och han började skoja sen så det kändes som att han mådde lite bättre..
Har hört att barn i sexårsåldern har någon slags förpubertet. Lillskrutten är ju bara fem, men det har nog börjat lite ändå. Det kan inte vara lätt att vara han (honom?) just nu. Han behöver så mycket kramar och kärlek.. Samtidigt som han är lite för tuff för pussar..
Tänk att det ska börjas så tidigt.. Vill ju bara stoppa in honom i en kokong och alltid skydda honom mot allt ont i hela världen..


3 kommentarer:

  1. Att de kan hamna i förpubert har ja inte hört talas om men har läst att de i den åldern lär sig att personer å djur mm kan dö. De vet men de förstår inte som vi "vuxna" gör. De får medvetenhet.
    Typ nåt sånt där... =D

    SvaraRadera
  2. Tur att du är där före mig så jag kan ringa dig när det krisar med E... och A oxå för den delen...

    SvaraRadera
  3. Ja, tur ni har oss så ni kan lära av våra misstag :-)
    Själv använder jag mig ganska friskt av Suss och hennes misstag.. Hoppas att hon också har någon som ligger ett par år före henne..
    Vem kommer efter er?

    SvaraRadera