torsdag 29 april 2010

många bäckar små..

Det är mycket som runnit till och gjort att allt känts skit de senaste dagarna.. En viss lärare är en hel flod bland bäckarna.
Denna lärare gillar inte mig.. Jag som är så likeable ;-)
De första 5-6 lektionerna frågade hon mig om jag var ny.
"Du har inte varit här förut va?"

Nästa lektion igen: "Emelie, där har vi dig, Johan har jag sett där bak, Anders, är han inte här idag? Anna Nordfeldt - inte här..."
"Öh, JO, jag sitter HÄR!"
"Jaha, jaså det är du det?"
Då har jag suttit längst fram på samma plats varenda lektion.

Var hemma med sjukt litet troll när vi hade prov. Lektionen efter sa hon att de som ville göra om provet kunde göra det efter lektionen.
Jag: "Vad bra, för jag missade ju det."
Hon: "Men.. Ska du verkligen göra det nu då? Man får inte göra om det sen.Man ska aldrig bara chansa, så jag skulle inte råda dig till att göra provet. Det är bättre att läsa på ordentligt och göra det vid ett senare tillfälle."

När vi som skulle göra provet följde med henne till salen tittade hon på mig: "Jaså, du gör provet ändå?"
Sedan gick hon förbi och tittade förvånat på mig när jag faktiskt satt och skrev SVAR på frågorna. Och IN YOUR FACE BITCH när jag fick VG på provet!!!!

Men det hjälpte tydligen inte.
För nu har hon strukit mig från sin kurs!!

Jag har missat två lektioner, en av dem jobbade jag. Men jag skickade mail till henne i förväg och talade om att jag skulle vara borta. I måndags skickade hon ut ett mail att onsdagens lektion var inställd. Jag skickade ett mail tillbaka med en fråga angående arbeten som ska lämnas in v 19. Då skrev hon att jag är struken från hennes kurs. Anledning: Har inte varit där på länge och inte lämnat in något material. Jag ska tydligen ha fått ett brev hem om detta, vilket jag inte fått..
Hon avslutade med "Tyvärr är detta det meddelande jag kan ge dig. Om du har ytterligare frågor så kan du kontakta rektorn."

Här är mitt mail tillbaka: den osencurerade verisonen ;-)

Hej ********!
Jag har INTE fått något brev om att jag är struken från *********!
Det enda meddelande jag fått överhuvudtaget är ditt mail i måndags om att dagens lektion är inställd!Jag vet inte vad det är för material jag skulle ha levererat eftersom jag enbart fått information om att vi ska lämna in två arbeten v. 19. Det är nu v. 17 så du kan rimligtvis inte veta om det materialet kommer att bli inlämnat eller inte. Och jag har mailat dig med frågor om kursen m.m.
Jag har gjort det prov som var, och fick bra betyg på det, trots att du gjorde mycket klart för mig att du inte hade så höga tankar om att jag skulle klara det alls!! Dessutom skrev jag ett mail till dig, där jag berättade något personligt som är jobbigt för mig och som dessutom förklarade min frånvaro. Mina andra lärare svarade på mitt mail, och förstod att man kan ha problem som man själv inte kan rå över.

Jag tycker att det är otroligt dåligt av dig, för att inte säga opedagogiskt, att strunta i att svara på mitt mail eller mina andra mail med frågor om kursen. Och utan att ens prata med mig så stryker du mig från kursen och hänvisar sedan till rektorn om jag har några frågor!!!!
Jag träffar gärna dig personligen och tar den här diskussionen! Kanske tillsammans med rektorn?
/ Anna

Nu var kanske inte mitt mail heller überpedagogiskt, men det är ju inte jag som är pedagogen i det här sammanhanget.. Jag skrev dessutom ett mail till rektorn. Och om jag inte får svar på det idag så kommer jag att ringa honom.
Om hon stryker mig från sin kurs så betyder det att jag inte längre läser heltid, vilket gör att jag blir återbetalningsskyldig till CSN. Dessutom så ser det inte alls bra ut inför kommande studier när CSN ska bedömma mina tidigare studieresultat. Det var ju ett himla tjat nu om mitt enda IG i Matte B, och att jag påbörjat studier som jag avbrutit 1998 eller nåt. Trots att jag läst efter det och trots att jag förutom ett IG hade bara VG och MVG..
Så det handlar inte bara om denna enda kursen...

Ja, det var en av bäckarna.. :-/

Nu ska jag svepa i mig mitt kalla kaffe och bege mig till biblioteket.
Sen ska jag gå en promenad med min nya kompis, kul :-)

Kram på er, lovar att snart börja skriva lite roligare inlägg..

5 kommentarer:

  1. Vafan! Vilken jävla beeeeeeeeaaaaaatch alltså!!! Hoppas att du kan reda ut det här. Undrar vad hon har emot dig egentligen. Fattar inte vissa folk helt enkelt.

    Synd att ni skulle bort på Valborg. Om ni ska ut efteråt kanske vi kan ses på stan?

    Puss

    SvaraRadera
  2. WTF??? Borde ta mig fan va skottpengar på vissa...men efter avslutad kurs såklart! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, eller oxå kan man kanske få en ny, bättre lärare om den gamla, dåliga läraren trillar av pinn eller helt enkelt bara försvinner.. =)

    SvaraRadera
  4. ..."olyckor" händer ju så lätt har jag hört! =)

    SvaraRadera
  5. Om ni planerar att mörda min lärare, så vill jag helst inte veta någonting om det...
    (Men hör av er om ni vill ha hennes fullständiga namn och ev ett foto ;-))

    SvaraRadera