söndag 25 april 2010

familjehelg

Vilken skön helg vi har haft.
Varit ute och lekt, tagit upp alla madrasser, kuddar och täcken i vardagsrummet och legat och tittat på massa filmer, tagit dagen som den kommit..

Tror att alla barnen på lekplatsen i skogen önskade att älsklingen varit deras pappa. Han hjälpte dem att slam-dunka i basketkorgen, han åkte linbana med dem och gav dem extra fart och han bjöd på vårt lördagsgodis (efter att först ha kollat så att de fick äta godis såklart..)

Bröllopsplanering med familjen B hann vi med också. Vi och dem och alla svärföräldrar samlades hemma hos mormor B med sambo som bjöd på hemgrillade hamburgare. Barnen lekte på gräsmattan och vi planerade dagen D. Älsklingen lekte också lite på gräsmattan.. :-)

Idag var det Fontinskogen som gällde. Två tredjedelar av familjen S var med, och mamma S bjöd alla barnen på glass om de orkade ett varv till runt sjön. :-)

När vi kom hem lagade älsklingen mat medan jag sov på soffan. Vaknade i morse med sjukt ont i halsen, jobbigt att andas och helt tjock i huvudet.

Simskola för Lillskrutten på söndagar, han och älsklingen knallade dit. Hemma hos mig var Lilla Trollet som egentligen skulle blivit hämtad av sin pappa för att få lite egen tid med honom, men det var något med vattnet hos flickvännen som han behövde laga, så han hämtar henne imorgon istället. Jag skulle ju samtidigt haft lite egen tid med min Lillskrutt, men vi får planera om..

Känner att detta blev ett riktigt tråkigt inlägg, så avslutar nu.
Ska ner och pussa på mina sovande barn och sen är det läggdags för mig också :-)
Kram från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar