söndag 4 april 2010

påsk och plast

vi hann med att träffa alla familjerna..
Påskmiddag hos mamma och pappa på landet i fredags,
tillsammans med bror och svägerska.
Påsklunch på lördagen hos svärfar med familj i Lerum och sen direkt på påskmiddag hos svärmor och den sidan av familjen i Fiskebäck.
Oj vad mat och godis!

Och nu när solen tittar fram och värmer inser jag att det är alldeles för kort tid kvar till beach 2010.
Nu blir det ut i joggingspåret och så laddar jag upp med pulverdiet. Ska köra stenhårt i två veckor för att få en kickstart.
Så det blir vatten för mig på lördag när vi ska umgås med familjen B. Eftersom vinet flödat i mängder de sista gångerna vi träffats ihop så känns det som en sund vändning.. :-)
Fast med både Lillskrutten, Lilla Trollet och deras Bejsan och Sprallis så är det mer leka på agendan. Hoppas på en tur till stallet för att titta lite på hästarna..
Kanske vi kan premiärgrilla om vädret tillåter? (Luktar så gott även om man inte äter) Vad tror du om det Benny-Boo??
Och så ska vi kanske provgöra naglar på den blivande bruden oxå!!!!
Vi skrattade häromdagen åt vad våra stackars barn växer upp med. "Jag hänger mitt hår på kroken här.." "Oj, nu tappade jag en av mina naglar.." Och så har jag såna där geléinlägg till bh:n som jag hade när jag gifte mig. Lilla Trollet kom med dem häromdagen och sa: "mamma, jag har hittat dina bröstar."
Det är reservdelar som gäller på fru N och fru B.. :-)

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa boken som jag köpte på vår bröllopsresa. "Våga Flyga" av Lisa Jewell. Har letat länge efter den. Det är tur man flyttar ibland så saker kommer fram. Eller hur bror... ;-)

Kramar från mig!!

(bilden på naglar är från Foki´s blogg och bilden på håret är från Frida Fahrmans blogg.)

2 kommentarer:

  1. Hade jag haft mer pengar hade jag haft dyrare reservdelar som inte lossnade titt som tätt! ;)

    SvaraRadera