fredag 23 april 2010

fest hos grannen!!

Sitter här och diggar till Nationalteatern. "Hanna från Arlöv, hej...."
(Blir lite nostaligsk när jag tänker på hur några från förr brukade sjunga "Anna från Aröd, hej...")

Någon av de närmaste grannarna har fest.. Undrar vem..
Högt som f*n spelar de iaf, så det är ju tur att de har bra musiksmak.. Ändå känner jag mig som en tråkig gammal kärring som sitter här och hoppas att det bara är förfest så att de stänger av och går ut på krogen istället snart.. :-/

Konstigt att dunket från nattklubben på bottenvåningen inte alls stör på samma sätt. Fast det är ju mer ett rytmiskt dunkande.
Som en båtmotor.. :-)

Har tittat på Mio min Mio med barnen. Söta satt de helt blickstilla och höll varann i handen. Lilla Trollet sa :"den är läskig för mig!" så storebror tog hennes hand..

Nu sover de och jag ska sätta mig i soffan med en kopp te (min nya hälsosamma stil, ingen alkohol och har t.o.m dragit ner på kaffet..vojne vojne..) och se om det finns något bra på TV.

Nej, jag har inte glömt att jag skulle plugga när barnen somnat, men nu är det så sent, somnade t.o.m så jag missade slutet på Mio min Mio, så det blir nog inget vettigt av det ändå.. Men imorn... Eller iaf nästa vecka.. DÅ blir det heldagar på biblioteket!! Det är nog ändå inte öppet på lördagar i den här lilla stan ;-)

Go´natt :-)

3 kommentarer:

  1. Hoppas för din skull att det bara blev förfest då. =)

    Ja du, nationalteatern har man många goda minnen till, Yabba dabba dance t ex. =D

    Puss

    SvaraRadera
  2. Det var en association som man måste ha varit med för att fatta.. :-)

    Puss på dig älskade lillasyster!!!

    SvaraRadera
  3. Vet faktiskt inte hur länge de festade. Gick och la mig vid 12 och då hade de haft en liten paus, men börjat igen..
    Somnade gott ändå, så ingen skada skedd :-)

    SvaraRadera