fredag 5 februari 2010

FREDAG!!!!

Äntligen tog den här veckan slut..
Eller inte veckan, den bästa delen är ju kvar.. Men jobbveckan..
Jag rekommenderar inte att både jobba heltid och plugga heltid och ha små barn.

Har nu sagt hejdå till barnen hos deras pappa, och kommit hem till ett hem i kaos.
Såna trivialiteter som att plocka undan leksaker, post och diskad disk eller att bädda sängar har inte riktigt varit prio 1 den här veckan.
Det hade varit skönt att bara kunna strunta i det, ta ett glas vin och bara slappna av.
Men tyvärr kan jag inte slappna av förrän det ser ok ut omkring mig.
Och ännu mer tyvärr så försvinner det ju inte av sig själv bara för att jag blundar.. :-(

Så, bara att rycka upp sig.
Min partner in crime, Jennie, kommer ju hit ikväll också. Vi ska äta sushi (nähä???) och dricka vin (hehe)!
Det ska bli så härligt att få vara bara vi! Kommer inte ihåg senast vi träffades utan att minst ett av någons barn var med.. Eller en man eller två..
Så innan hon kommer ska jag kanske hoppa ur mina jobbkläder med fläckar från O´boy, klister och någon snorkråka, och se till att få röjt så hon kommer in genom dörren iaf. :-)

Älsklingen är som sagt på pokerkväll med killarna från jobbet.
Hoppas på att han kommer hem och kastar sedlar på sängen som vi kan rulla runt i sen. Ännu har det inte hänt, men nån gång måste ju vara den första.. :-)



Kramar från mig :-)

2 kommentarer:

  1. Hej partner, vad säger du - det som hände i fredags stannar mellan dina 4 väggar :D?

    SvaraRadera
  2. Japp, absolut!!
    De bitar av det som jag kommer ihåg.. ;-)
    Resten är för alltid förlorat..

    SvaraRadera