torsdag 11 februari 2010

nu är vi kära...

...i etagelägenheten vi var och tittade på..
Plötsligt blev det helt klart värt 3000kr mer i månaden..
Vojne vojne vilken lägenhet!!

Barnen har redan bestämt vem som ska ha vilket rum.
Jag har paxat en stor klädkammare som ska vara bara min..

Bara den lilla detaljen kvar att bytet ska bli av.
Han som har den stora lägenheten vill helst ha en liten lägenhet, så vi ska försöka oss på triangelbyte.
Håll tummarna!!!!

Bilderna i mitt förra inlägg var ju inte hemifrån mig (tyvärr...).
Har massa bilder på vår lägenhet på den andra datorn, som älsklingen sitter och spelar på just nu.
Men så länge kommer lite detaljbilder :



Har lämnat bror på flygplatsen ikväll också.
Så nu är han på väg till Vietnam för att möta upp sin flickvän (blivande fru) och våra föräldrar som gör en avstickare från sin Thailandssemester. Så ska de allihop åka hem till flickvännens familj i en liten by utanför Saigon och hälsa på.
Spännande...

Men det är en konstig känsla att jag är den enda i min familj som är i Sverige nu. Alla andra är utomlands..
Systrami bor och jobbar ju i London..
Ja bror, jag VET att jag har en egen familj nu.. Men iaf.. ;-)

Nu ska jag gå och lägga mig, jobbar på att sova bort huvudvärken som dunkat på i över en vecka nu.
Man blir så grinig av huvudvärk...

Imorgon blir det fredagsmuuuuuuus (som lilla trollet säger)
Hon började förresten att plocka ner alla sina käraste ägodelar i en påse när vi skulle gå och titta på lägenheten, för hon trodde att vi skulle flytta nu.
"Ska du inte ta med dig dina grejer?" frågade hon sin storebror..
Söt... :-)

Kramar från mig!!!

6 kommentarer:

  1. Återstår bara 2 saker.
    1. Att bytet går igenom.
    2. Finansiering av den nya lägenheten..

    Har kanske en liten plan.
    Har hört att det hänger en del rika medelålders damer på Palace. Kanske skulle stå där i baren och puta lite med rumpan 1-2 gånger i veckan?
    Pöss

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är...
    Ja, så länge det håller sig till att du putar med rumpan så är det ok.. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna iallafall:)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack Madde! :-)
    Sen bjuder vi hem er på middag.. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller oxå tummarna. Får jag middag med då ;)?

    SvaraRadera
  6. Nä Jennie, det är bara Madde som får komma hem till oss när vi flyttar så fint. Hon bor ju faktiskt på avenyyyyyn..
    Angeredspack vill vi inte ha dit ;-)

    (Även om vi fortfarande kommer bo i en hyresrätt med gemensam tvättstuga i källaren, medan ni har bostadsrätt i värsta idyllen med lekplatser, hästar och lekkamrater överallt..)

    (Och inget illa mot dig heller Madde, såklart... )

    Det kommer bli inflyttningsfest med barn, inflyttningsfest utan barn, middagsbjudningar och (om vi inte får allt från HSB) även målarfest.. :-)
    Och alla är välkomna!!!

    Ja.. förutsatt att vi ens ska flytta då...

    SvaraRadera