måndag 22 februari 2010

vad ska man säga..?


<--- Kom till jobbet iklädd detta imorse.
Ett av barnen, kille 6 år, kom fram och drog i min kofta och sa helt snusförnuftigt och förståndigt:
"Anna, den här är för liten för dig!"
Inser att vissa kläder kan te sig underliga. :-)
Han tittade konstigt på mig när jag talade om att det skulle vara så, och en annan pedagog sa att det kallas för bolero.. :-)

Idag har varit en lång dag. Först har jag jobbat. Sedan hade jag ett tufft möte tillsammans med barnens pappa. Det gick bra på slutet, det var ju huvudsaken.. Hatar med mig själv att jag är sån lipsill som alltid ska hålla på och böla så fort nåt blir känsligt..
Sen var jag inne i stan en sväng också..

Nu ska jag göra klart litteraturstudien på den konstiga boken. Den ska lämnas in imorn. Har påbörjat den flera gånger, men det försvåras av att jag faktiskt inte fattade vad boken gick ut på. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vilka frågeställningar författaren lyfter fram, hur han besvarar dem och sedan kritiskt svara på vad som var bra eller mindre bra..
Men får väl hitta på nåt..

Nu ska jag iaf stänga av datorn, för den låter så jävligt..

2 kommentarer:

  1. Vad fiin du ser ut på alla kort du lägger upp här ! *fusk* Du passar ju så bra i alla kläder me ! Den som ändå hade sån tur.. :(
    Ser fram emot ditt brev. :)
    Kramis från Rizzi

    SvaraRadera
  2. Haha, tack gums! Med smicker kommer du långt :-)
    Förresten är du jättefin, så det så!!!

    Jobbar på brevet..

    Kramis!! :-)

    SvaraRadera