tisdag 23 februari 2010

säng säng säng

Sängen har aldrig varit så varm och skön och underbart lockande..
Trots att jag kommit över tröskeln att ta mig upp, klätt på mig, gjort kaffe m.m så kämpar jag mot att kasta mig tillbaka ner under duntäcket, dra upp det över huvudet och bara ligga där.. Aaah..

När jag var liten brukade mamma säga att det skulle vara så underbart att ha gått upp, gjort frukost och allt klart, och precis när man ska gå till jobb och skola så kommer man på att det är lördag. Så man kan bara klä av sig och gå och lägga sig igen.
Då fattade jag inte vitsen alls, hade väl varit bättre att sluppit gå upp om det nu var lördag.
Nu känner jag att jag vet precis vad hon menade...

Det är väl som de säger: mamma har alltid rätt :-)

Nä, bråttom bråttom.. Jag och mitt dunkande inte-alls-läkt-under-plåstret- munsår ska ner och gräva ut bilen och åka iväg..

Kramar från mig

1 kommentar:

  1. Haha, hon har faktiskt rätt. Ser fram emot att göra det nån gång oxå, bara sådär otippat.

    SvaraRadera