fredag 26 februari 2010

stök och skit och massa kärlek

Nu ser det verkligen ut här..
Kartonger i hela hallen..
Har fått ner allt från vinden iaf, och sorterat och grejat.
Alla leksaker är nedpackade..
Imorn ska jag gå igenom alla mina privata grejor.. Fotoalbum, dagböcker, gamla brev, scrapbookgrejor, skolkataloger...
Sånt fastnar man ju gärna i :-)

Svårt att fatta att vi flyttar i övermorgon!!

Hade med min lilla favoritkille till jobbet idag.
Sötnos..
Han var mest och lekte med barnen,
men kom in i köket för en kram ibland.
Frågade honom om han tyckte det var roligt på mitt jobb. Det är ju lite annorlunda eftersom det är waldorf, och de går ju på en kommunal förskola.
Han sa att det var roligt, och det var bra att man fick ta flera frukter för på hans förskola får man bara ta en frukt..
Jag frågade vilket som var bäst, och menade vilken förskola.
Han tänkte annorlunda, funderade ett tag, så kröp han upp i mitt knä och sa "det bästa är att du är världens bästa mamma och att jag älskar dig. Och att jag älskar boppi och  jag älskar Tilda."
(För er som inte vet så är boppi en förkortning av bonuspappa. Det är barnens namn på älsklingen..)

Nu har jag skrutit klart om min lillkille :-)
Ibland känns det bara som om meningen med livet är att vara mamma! Att det inte kan finnas någonting viktigare, större eller fantastiskare än kärleken jag känner för mina barn!!

Dags att sova så jag kommer upp och
packa packa packa packa imorn!
Sov typ 4 timmar inatt, så är helt slut.

Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar