måndag 15 februari 2010

har egentligen inte alls tid att blogga...

Får lite lätt panik när jag försöker få ihop de skoluppgifter som ska göras med antalet timmar på dygnet.
Men sömn ska ju vara överskattat säger vissa.. Filip och Fredrik intervjuade nån gubbe som aldrig sov mer än 5 min/dygn.. Om han kunde så..

Alla Hjärtans Dag igår..
Hade en mysig dag med mina tre hjärtan :-)
Vi började med att sova länge (bägge barnen sov till kl 9, har nog aldrig hänt) och sen mös vi i dubbelsängen allihop. Jag och lillsessan hade ju varit på uppdrag i staden, närmare bestämt på Martinshop på 2.a Långgatan. Funderade lite på hur det skulle se ut att komma in dit med en liten dotter i handen. Vet inte riktigt vad jag väntat mig heller, dämpad röd belysning, sammetsdraperier överallt.. Haha
Har egentligen bara varit på Kondomeriet (finns det kvar?) som fnissande 15-åring..
Men det gick hur bra som helst.. :-)

Så nu fick älsklingen att kama sutra-spel..
(Jag hade kunnat lägga upp en bild på spelet, men när jag sökte på kama sutra-spel på google, så dök denna underbara bild upp:)

Lilltrollet hade fått välja ut en ny  mössa.
Självklart blev det Hello Kitty.
(Hon ville även ha ett Hello Kitty-paraply, Hello Kitty-sandaler, en Hello Kitty-baddräkt och Hello Kitty-solglasögon.. Väldigt synd att det är saker som man bara kan köpa på sommaren ;-) )
Och lillprinsen fick en magisk pyamas..
När man har på sig den så kan man inte bli mörkrädd och inte drömma några mardrömmar. Det är tigerns gula ögon som skrämmer bort allt sånt.
(Snodde idén från en liten tjej på mitt jobb, hennes mamma berättade att hon hade en magisk batmanpyamas.. )
Och har man syndat hela lördagen så får man botgöra på söndagen - så det blev en stund på löpbandet för min del.
Det bästa vårt gym gjort är att ha öppet varje dag från kl 5 och så behöver man bara dra sitt kort i dörren.
Innan hade de så konstiga öppettider,
på söndagar öppnade de t.ex kl 15.
Det andra bästa är att de köpt in löpband med TV. Så man tar med sig sina hörlurar och tittar på vad man vill. Hade aldrig klarat att springa 45 minuter utan något att göra under tiden..

När jag kom hem så hade mina underbara barn ritat teckningar till mig. Den gröna är från lilla trollet, det är hon och jag på bilden. De röda är från söta sonen. Det är en prinsessa och en prins som är jag och älsklingen. Och sen bara en prinsessa. (NAAN är att han flyttar om bokstäverna i ANNA)
Gillar att han ritat en sån där "jungfru i nöd-hatt" på prinsessorna..
Sedan gick mina två favoritkillar iväg och åkte skridskor medan lilla trollet och jag var hemma och pärlade.
Jag försökte få lite skolarbete gjort också..
När killarna kom hem lagade de middag (fläskfilé och potatisgratäng) och dukade med levande ljus.. Mums vad gott det var :-)

Älskade familj <3

Kramar från mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar